INTEGRACJA SENSORYCZNA

Jednym słowem oznacza segregację bodźców z otaczającego nas świata. Jest procesem, dzięki któremu mózg otrzymując informację ze wszystkich systemów zmysłowych takich jak: dotyk, słuch, węch, smak, wzrok, równowaga, czucie głębokie, czucie trzewne; dokonuje ich segregacji, rozpoznania, interpretacji i integracji z wcześniejszymi doświadczeniami, a nasza reakcja jest miarodajna i odpowiednia do ilości i jakości bodźców jakie nasz mózg otrzymał. 

Kiedy należy pomyśleć o spotkaniu z terapeutą integracji sensorycznej? Jeżeli niepokoi Cię, że Twoje dziecko boi się wspinać, ma problem z utrzymaniem równowagi, często myli prawą stronę z lewą, dziecko nie lubi mycia włosów, czesania, smarowania kremem, nie lubi chodzić w skarpetkach, bądź ma problemy z chodzeniem nich,  ma trudności z odpowiednią koncentracją uwagi, wydaje się rozproszone, często wybucha w najmniej oczekiwanych momentach, nadmiernie lubi huśtanie, moce przytulanie, często zbyt mocno okazuje swoją miłość do rodziców (bardzo mocne ściskanie, szczypanie, bicie), często wpada na przedmioty w swoim otoczeniu, preferuje jeden rodzaj posiłków.